lördag 20 mars 2010

Studiemedel

Just nu kollar jag på något på tvåan, en debatt mellan Annie Johansson (c) och Maria Ferm (mp) Med Sverker Olofsson och någon jag glömde kolla namnet på som debattledare.

Dagens ämne är tävlingen "ge studenter mer pengar" ett ämne som alltid upprör mig, idag får studenter 8100 kronor i bidrag+lån, detta tycker folk är för lite! Hur tänker dom då? När du studerar så lever du på andras pengar. Då behöver du inte leva lyxliv.

Alla tycks vara överens om att studenter får för lite pengar men vad grundar dom det på? En undersökning från en intresseorganisation samt korta inlägg från bortskämda studenter.

8100 kronor räcker till hyra mat och busskort för mig, och då talar jag ändå om västtrafiks busskort för hela sitt område, ett av dom dyraste i Sverige. då har jag dessutom lite över till att festa men jag tyckte inte att jag hade tillräckligt över. Hur löste jag det? Jag flyttade ihop med en kompis.

Jag skulle eftersom jag studerar förlora på en sänkning, jag skulle inte kunna festa lika mycket som jag gör. Det är okej med mig, självklart vill jag ha mer pengar, men jag behöver det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar