tisdag 2 mars 2010

Polisens jobb

På tal om mitt förra inlägg så kan jag även nämna att min syster blev rånad på mobiltelefon, mp3-spelare och plånbok på en tågstation. Eftersom tågstationen var kameraövervakad borde polisen redan där ha en fördel men för att ge dem lite extra hjälp på traven kunde hon också ge dem namn på pojkarna som hade gjort det, dom gick på hennes skola.

Gissa om någon blev fälld eller om hon ens fick tillbaka sina saker.

Korrekt, trots att hon hade gärningsmännens namn, skolan dom gick på samt en inspelning av vad som hade hänt...

Synd att jag inte fick reda på denna historien förrens långt efter att tågstationen hade raderat sina övervakningsband, om inte gammelmedia hade varit intresserade hade säkert i alla fall HAX varit intresserad, och med den ganska så stora läsarskara han har hade det i alla fall varit lite fler som vetat hur saker och ting går till när polisen får in en anmälan.

Jag är snarare förvånad över att föraktet för polisen inte är större, jag orkar inte leta statistik just nu men jag kan ge mig fan på att det är fler svenskar som blivit utsatta för brott än det är som blivit fällda för brott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar